Saturday, March 12, 2011

Good News on Booze

Does alcohol consumption lead to erections problems? New evidence, from The Journal of Sexual Medicine, suggests that moderate drinking of alcohol actually reduces the risk of developing ED. (LINK HERE)

Another study -- a meta-analysis published in The International Journal of Impotence Research -- found that "consumption of 8 or more drinks per week significantly reduced the risks of ED." (In case you are wondering, a meta-analysis combines several studies to look for trends by combining data.)(LINK HERE)

These studies do not get into causes, but one possibility for these findings is that alcohol raises levels of the "good cholesterol" -- HDL-cholesterol -- which can help blood vessels. This might explain an interesting finding - that binge drinkers have less ED than ex-drinkers.

In earlier posts, I noted that carbon dioxide (CO2) may also support erections; so, beer or champagne should be especially beneficial.

Please support this site, and buy a copy of my e-book through Paypal (using my e-mail address, menznews@yahoo.com ). I can't generate income through advertising, because this is a considered an "adult" site. I would accept any payment over $5.

1 comments:

  1. Haha that is kind of good news because I like a sip of liquor before bedtime.

    Only problem is mine has NO carbonation at all. It is whiskey.

    Wait - time to make a Jack & Coke, with it, LOL.

    ReplyDelete